perjantai 28. huhtikuuta 2017

Eniten ärsyttää kaikki

En kyllä tiedä mikä nyt vaivaa, alkaako menkat vai vaihdevuodet vai onko mun hormonitoiminnassa joku vika tai jotain sinnepäin. Tiistaina oli vielä todella hyvä fiilis ja kaikki oli kivaa, mutta keskiviikkona räjähti. Mulla siis vaan yksinkertaisesti naksu päässä! Päätin keskiviikkona kokeilla onneani ja mennä salille vähän aikaisemmin. Joskus seitsemän aikaan lähdin kävelemään salille ja fiilis oli ihan hyvä. Päätin haastaa itseni ja kroppani tekemään töitä, että saisin vanhasta salirytmistä kiinni. Astuin salille ja "eteisessä" vielä ajattelin, että "Jes, nyt kuulostaa kolinat ja paukkeet niin pieniltä, että ei varmasti oo paljon porukkaa!" No kävellessäni pukukoppiin tajusin salin olevan AIVAN TÄYNNÄ. Kaikki laitteet ja suurin osa vapaista painoista oli varattuna. No ei mitään, päätin ottaa ihan rauhassa ja vähän hidastella pukukopissa. Aikani siinä sitten vaihdoin vaatteita, etsin sopivaa treenimusiikkia, kävin varmuuden vuoksi vessassa, laitoin hiukset nutturalle ja täyttelin vesipulloni. Eipä siinä kauaa mennyt ja siirryin salin puolelle. Ei. Tuntui että porukka oli vaan lisääntynyt. Menin lämmittelemään crosstraineriin ja pälyilin ympärilleni. Sali täynnä laihoja tyttöjä ja lihaksikkaita miehiä. Joku pihtasi kahta tankoa itsellään ja selasi puhelinta, joku istuskeli jalkaprässillä odottaen vuoroaan taljalle, joku teki smithissä kaikki mahdolliset ja mahdottomat liikkeet, joku vain seisoi nurkassa ja kyttäsi kaikkia muita. Joku katsoi minua halveksuen. Kymmenisen minuuttia lämmiteltyäni pääsin suoraan tekemäänsä ylätaljaa, joku kuitenkin oli koko sen ajan vieressäni kärkkymässä milloin siirryn. Sain sarjat tehtyä ja olin siirtymässä seuraavaan laitteeseen, mutta eipä niitä ollut vapaana. Yhtäkään. Kaverille pidettiin paikkaa ja pidettiin 5min taukoja sarjojen välillä. Päätin siirtyä syrjemmälle tekemään askelkyykkyjä ja suunnittelin meneväni jumppaamaan heti kun jumppasali vapautuu. Jumppasalissa kaksi tyttöä otti toisistaan kuvia, eivätkä jumpanneet. Mulla siis ikävä kyllä oli suora näkyvyys jumppasalin skriinille ja siellä ei pyörinyt viiteentoistaminuuttiin mitään. Sain tehtyä askelkyykyt ja vatsalihakset kun tytöt vihdoin poistuivat salista, tietenkin kytäten minua päästä varpaisiin. Pääsin jumppaamaan, mutta kun olin kerennyt 10min jumpata joku mies pamahtaa jumppasaliin varoittamatta ja alkaa ottamaan itsestään kuvia skriinillä näkyvän ohjaajan kanssa? Aikansa kuvia ottaneena hän lähtee pois, mutta tulee viiden minuutin päästä uudelleen ja pyytää minua ottamaan hänestä ja skriinistä kuvan. Vähän olin huulipyöreenä, että mulla on tässä jumppa vähän kesken!

Ärsytykseni vain siis kasvoi paikassa, jossa olen tottunut hävittämään kaiken suuresta vitutuksesta pieneen kiukkuun. Tiedän kyllä että sali ei todellakaan ole yksin minun ja kaikki ne muutkin ihmiset ovat sinne tulleet treenaamaan. Kai silti mullakin on oikeus olla joskus kiukkunen ja ärsyyntyä tälläisistä asioista? Toki olisin näin jälkeenpäin ajateltuna voinut jättää "muiden asioihin puuttumisen" ja odotella kiltisti vaikka sitten sen 15 minuuttia, että pääsen niihin laitteisiin, mutta mikä järki siinäkin olisi ollut? Ne samat ihmiset siellä teki juttujaan vielä senkin jälkeen kun olin jumppani lopettanut.

Hitto että tuli pitkä teksti! Oli pakko päästä purkamaan ärsytykseni. Kiitos ja hyvää yötä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti