tiistai 11. huhtikuuta 2017

Me, Myself and I

Moikka! Olen 21 vuotias kahden lapsen äiti ja yhden isomman tyttöystävä. Molemmat lapsemme ovat poikia, nuorempi on reilu yksivuotias ja vanhempi hieman reilu neljävuotias. Opiskelen tällä hetkellä hotelli-, ravintola- ja catering alaa ja näillä näkymin valmistun joulukuussa.

Harrastan tällä hetkellä salilla käynnin lisäksi myös ratsastusta. Ratsastusta olen harrastanut noin kahdeksan vuotta.
Elämäni pyörii siis tällähetkellä lapsiperheen arjessa, koulunkäynnissä ja salilla treenaillessa sekä ratsastaessa. Välillä itsekin miettii miten mun aika riittää näihin harrastuksiin, mutta mulla on erittäin hyvä tukiverkosto ja ihana miesystävä joiden ansiosta tämäkin mamma saa omaa aikaa.

Vähän taustatietoja.. ennen ensimmäistä raskauttani painoni huiteli 52-54kg eli ihan normaalipainossa. Olen siis 160cm pitkä tai pätkä miten sen haluaa ajatella. Raskauden ainana mulle kertyi kiloja kiitettävät 20kg ja synnytyksen jälkeen paino jäi junnaamaan 67-74 kiloon. Siinä samassa pisteessä junnattiin reilut kaksi vuotta, kunnes löysin salilla käymisen ihanuuden. Silloin painoin tuon 74kg ja sain alle 3 kuukaudessa painoni tippumaan 10kg! Ei mitään hajua miksi se tippui noin roimasti, mä vaan päätin että nyt lähtee. Paino oli siis kivat 64kg. Kunnes aloin olemaan hirveän väsynyt ja pahoinvoiva. Siinä kohtaa oli pakko pissiä tikkuun ja siihenhän pärähti kaksi viivaa. Koko raskaus meni suurinpiirtein oksentaessa tai muuten vaan erittäin huonovointisena. Salilla en pystynyt käymään ollenkaan ja paino nousi reilut 30kg. Siinä olin vatta pystyssä melkein satakiloisena. Noh synnytyksen jälkeen paino tippui kyllä 76 kiloon parhaimmillaan. Olin kuitenkin turhan laiska aloittamaan uudelleen salilla käymistä ja ruoka maistui vähän liikaakin. Paino kipusi siis nopeasti 80kg ja jossain vaiheessa myös yli tämän. Päätin alkaa yrittää syödä säännöllisesti ja vähemmän ja paino jämähti tohon kahdeksaankymmeneen kiloon. Nyt ollaan sitten tässä.

Tämän ihmeempiä en tähän keksinyt kirjoitettavaksi, mutta ehkä tää selventää vähän enemmän kuka täällä ruudun toisella puolella kirjoittelee :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti